Lees dit maar even (:

Hii!

Dit hier is mijn blog. Ik post van allerlei dingetjes en ik hoop dat je het leuk vind. (:

dinsdag 13 oktober 2015

Little things

Lieve lezers, 

dit blog (of deze blog, het schijnt allebei te mogen) is zoals jullie zien een beetje uitgestorven. Ik heb een hekel aan uitgestorven dingen, dus wil ik er zo af en toe toch nog iets op plaatsen. Daarom wil ik het vandaag over 'little things' hebben. Als je dit opzoekt op google, krijg je veel verwijzingen naar het liedje 'little things' van one direction. Ik ga het niet hebben over One Direction, dus wees gerust (of teleurgesteld). 
Ik ga het hebben over de kleine dingetjes in het leven die mensen gelukkig maken. Die mij gelukkig maken. Dit kan misschien 'zen' klinken, maar denk er eens over na. De dingen die je het gelukkigst maken zijn toch echt die kleine geluksmomentjes. Bijvoorbeeld die ene 8 voor een moeilijk vak, dat heerlijke kopje thee/koffie als je thuis komt van school/werk, de bescheiden complimentjes die je zo af en toe krijgt, het gevoel van thuis komen, het pakje ontvangen waar je al zo lang op hebt gewacht, etc. Er zijn zoveel dingen te bedenken en daarom wil ik hier 8 kleine geluksmomentjes delen die ik zo af en toe heb en waar ik dan heel blij van word met een quote die ik er bij vind passen. En de eerste 5 dingen heb ik eigenlijk al genoemd, maar wil ik toch nog even bespreken. 

  1. Een goed cijfer voor een (moeilijk) schoolvak. 
Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen dit prettig vind. Vooral als je het niet verwacht, als je het een moeilijk vak vind, als je er heel hard voor hebt geleerd of juist voor als je er niet voor hebt geleerd. Hoge cijfers zijn nou eenmaal fijn. 
'Happiness is good grades (without studying)'

    2. Thuis van school/werk komen en een heerlijk kopje koffie/thee drinken.

Eindelijk het moment om even te kunnen relaxen. En dan vooral op de koude/regen dagen waarbij je lekker een onesie/joggingsbroek aan kunt doen en met je drinken en een koekje op de bank onder een dekentje kan relaxen. 
'Coming home after being away at college'

   3. Complimentjes.

Complimentjes ontvangen en geven zijn fantastisch, Vooral als je weet dat de persoon die je het vertelt het echt meent. Van de kleine dingetjes als 'leuke schoenen!', tot de grote dingen (bijvoorbeeld als een vriendin/vriend je vertelt wat je voor ze betekent of hoe goed je bent in je hobby). 
'One compliment, can affect a whole lifetime. Be bold and speak life-giving words'

   4. Het gevoel van thuiskomen.

Thuiskomen na vakantie, thuiskomen na een werkdag, thuiskomen na een lange reis,, thuiskomen voelt voor mij altijd goed. Ook al was het nog zo leuk waar ik eerst was, de geur van ons huis is gewoon zo vertrouwd :). Ik weet dat veel mensen geen prettig 'thuis' hebben en dat vind ik heel erg, want denk er eens over na om niet naar een plek te kunnen waar je echt thuis hoort. :((
'There's nothing half so pleasant as coming home again'

  5. Het pakje binnen krijgen waar je zo lang op hebt gewacht (of niet). 

Het leukste aan iets online bestellen vind ik het gevoel van het ontvangen van het pakketje. Of als je thuis komt en je ziet de doos met je naam erop staan. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar daar word ik echt heel blij van. Het voelt altijd aan als een cadeautje. Een cadeautje aan jezelf. 
'Happiness is receiving a tiny gift on a ordinary day'

  6. De speciale momentjes die je met iemand kan hebben. 

Eigenlijk zijn dit de herinneringen waarvan je pas later beseft dat het echt herinneringen zijn. Dan heb ik het over kleine gesprekjes, lachbuien, enzovoort die je met vrienden kan hebben. Of bijvoorbeeld dat degene die je al zo lang leuk vind, onbewust iets heel liefs zegt. Of als hij/zij om je lacht, of heel positief reageert op een voorstel die je maakt. Zo zijn er heel veel momenten. ik denk dat ik hier het aller gelukkigst van word. Gewoon omdat je het gevoel krijgt dat iemand om je geeft en dat is heel belangrijk (eigenlijk zijn de 'speciale momentjes' dus de benodigdheden voor het grote geluk 'iemand die om je geeft/ plezier met je heeft).
'Sometimes you will never know the true value of a moment until it becomes a memory'

  7. Iets moeilijks/saais/stoms af hebben

Nog zo'n geweldig moment. Het moment wanneer je iets verschrikkelijks af hebt. Ik denk dat jullie dit zelf wel kunnen invullen.
'It always seems impossible until it's done'

  8. Ergens naar uitkijken.

Dit is iets heel belangrijks en eigenlijk iets heel groots zonder dat we het door hebben. Je kan naar alles uitkijken. Naar die ene serie die 1 keer per week op tv komt, naar sport of andere activiteiten buiten school, weekend, een speciale dag, vakantie, enzovoorts. 

'Happiness always looks small while you hold it in your hands. But let it go and you'll learn at once how big en precious it is.' 


Wat zijn jou kleine geluksmomenten? Laat het me weten :)







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten